Sidor

söndag 18 januari 2015

När saker och ting inte går som planerat

Vaknade denna morgon till sol och ca 18 grader, tänkte direkt att idag blir en kanon dag på cykeln. Men ack så fel jag hade, kom inte mer än ca 25km innan mörka moln började dra in över den södra delen av ön. Så ändrade min tänkta runda och bestämde mig för att röra mig inåt ön istället för att vara ute vid kusten. Till en början funkade denna ide och jag slapp nästan regnet (hade lite duggregn men inget överdrivet). Efter ca 50km så möter jag en cyklist jag tycker jag känner igen, det visar vara min gamla team kamrat Tobyn Horton från min tid i Storbritannien. Stannade till en snabbis och snackade lite,tyvärr så skulle han åka hem ikväll. Men alltid kul och träffa någon man inte sett på ett par år.

Efter mitt lilla stopp tog det inte lång tid innan min bakväxel började krångla, så stannade och försökte lokalisera felet. Såg inget uppenbart fel så bestämde mig för att fortsätta och kolla igenom cykeln när jag var färdig med dagens pass. Strax efter detta
gick min växelvajer av, antagligen så har något hänt när jag packade cykeln. Så bestämde för att åka tillbaka till hotellet och byta vajer medans jag byter vajern så blir vädret bara värre och värre. Till slut spöregnar det och blåser storm så bestämde mig för att 2h 10min fick räcka idag. Är aldrig roligt att ändra i träningsplaneringen men ibland är det smartare och våga ändra den tänkta planen än att ge sig ut i förhållanden som kan vara rent ut sagt farligt.

Bjuder på en bild från botten av dagens klättring


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar