Sidor

torsdag 29 januari 2015

Lugn dag

Har blivit ett par dagar utan något inlägg här på bloggen, anledningen har varit trötthet. Körde i förrgår ett 5 timmars pass med en del specifika sprint intervaller inlagt. Tyckte det kände helt ok men slet nog lite mer än vad jag trodde på benen och kroppen.

Gårdagens träning blev ett gnetigt 5 timmars pass i Z2-3, dessa pass ser inte särskilt tuffa ut på pappret men trött och seg blir man iallafall . Åkte ut tillsammans med Mark och Ivan (som för övrigt har vunnit triathlon VM i olympisk distans). Han skulle köra 100km i ett ganska hårt tempo så jag och Mark nöjde oss med och sitta på hjul. Men tro mig det blir rätt tufft ändå när killen har full tempoutrustning och inte är särskilt stor heller. Vi kom hem till hotellet med 36kmh i snitt vilket är snabbt för att vara på denna ö då det både blåser och är rätt kuperat. Efter jag lämnat av Mark och Ivan så tog jag sikte på högsta punkten på ön och fortsatte i min ensamhet så att jag skulle få ihop mina 5h.

Idag så har det varit en lugn dag, spenderade 1h i gymmet med lite lätta styrke och flexibilitets övningar sedan har jag inte gjort mycket alls. Ska strax ta och äta lite innan det blir och slå på en film och vila lite till. Innan ett nytt 3 dagars block startar imorgon, kommer bli lite mer fokus på tröskelintervaller i detta block. Får se om jag delger lite mer specifika siffror när det kommer till intervallerna denna gång :)

Lite siffor

(27/1)

5h
144,6 km
28,9 kmh i snitt
212 watt i snitt
250 norm watt
1989 höjdmeter

(28/1)
5h
164,2 km
32,5 kmh i snitt
233 watt i snitt
257 norm watt
2053 höjdmeter
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar