Sidor

tisdag 20 januari 2015

Gårdagens blåsning

Ja,vad ska man säga..vaknade upp till blå himmel och sol igen. Tänkte för mig själv att detta blir en bättre dag än igår. Åt en riktigt lyxig grötfrukost och toppade med blåbär sedan bar det iväg.

Träningsrundan var planerad så att det skulle bli en hel del höjdmeter vad jag inte räknat in i detta var dessa stormvindar som visade sig från sin bästa sida. Kände mig mycket mer positiv idag när solen sken även om det gick sakta, ett exempel satt och åkte lätt utför på ca250-300watt och det gick i hela 23kmh. Första timmen tror jag hade 24kmh i snitt och runt 280watt, så man kan säga att det var lite vind.

Eftersom det blåser en hel del så ändras vädret ganska fort härnere men hade kollat alla vädersidor och ingen visade regn men där kom blåsning. Hade lagom börjat dagens första klättring när det började komma in mörka moln. Hoppades att dessa skulle blåsa undan fort men ack så fel jag trodde, blev och cykla sista 2h i regn. Hade inte så mycket emot regnet egentligen bara det att det blåste så förbannat att det kändes som små nålar stack en i ansiktet och resten av kroppen.

Så en summering av mina första 4 dagar är att det regnat 3, måste snart bli lite stadigare väder :)

Idag kommer min träningskompis Mark Dowling ner hit så blir lite roligt med sällskap sista två veckorna.

 Innan regnet började falla så var det riktigt fint och vara ute på cykeln även om det blåste en hel del.
(bjuder även på en del av mitt finger)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar