Sidor

lördag 24 januari 2015

Lite sliten

Har precis kommit hem från dagens pass och kan väl säga att jag börjar känna mig lite sliten.

Blev ju inget inlägg igår då jag hade lite mycket och fixa med efter träningen. Så blir lite korta redogörelser från gårdagen och dagens pass.

Gårdagens pass var ju ett lite kortare pass med 4 st tröskelintervaller, har inte kört överdrivet med intervall träning under vintern så var spännande och se vart jag skulle hamna. Bestämde mig tidigt för att köra alla på känsla då jag inte ville stirra mig blind på watten. Kollade inte snitt watten på någon intervall för dess jag kom hem, alla var i princip helt lika då det endast skiljde 2-3 watt mellan första och sista intervallen. Så detta pass var jag riktigt nöjd med då siffrorna ligger helt ok för den här tiden på året. Förövrigt så var vädret kanon under nästan hela passet.

Nu till dagens pass, var tänkt att det skulle bli ett gnetpass på Z2-3 och det kan man väl säga att det blev. Om vädret var kanon igår så var det tvärtom idag, kraftig blåst och regnskurar. Kände redan från start att kroppen inte var på topp idag så det blev till och bita både fysiskt och psykiskt. Lyckades ta mig igenom passet och på det stora hela blev det ett bra pass, iallafall nu efteråt :)

Imorgon är det dags för en sk aktiv vilodag, så blir ett morgonpass i gymmet följt av 1h lugn cykling.

Lite siffror från dagens pass:

3h 20min
96,5 km
28,1 km avg
1551 m höjdmeter
225 watt i snitt
263 watt i norm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar