Sidor

fredag 30 januari 2015

Intervall siffror

Har precis avslutat dagens pass och sitter och dricker lite kaffe. Som rubriken säger så var det intervaller som stod på schemat idag, närmare bestämt 2 st 20 min på Z4. Resten av tiden så hade jag tänkt mig att ligga i hög Z2-låg Z3 så att det skulle vara lite gnetigt hela tiden då passet endast var 2h 30min långt.

Jag hade sådan tur att Ivan skulle köra hårt i 2h på sin tempocykel så det passade ganska bra att ligga på hjul och sedan släppa för att köra mina 20 min intervaller och sedan ta mig tillbaka in på hjul på honom. Måste säga att jag var positivt överraskad att intervallerna gick så pass bra, kändes som jag fick in ett bra flyt på båda två. Watten var nästan identiska med varandra vilket var kul och se då jag körde en intervall i motvind och en i medvind. Efter 2h när Ivan svängde av så hade jag en snitt watt på 283 och en norm watt på 322 så det blev ett bra pass. Avslutade det hela med att spinna ur benen i 30 min och nu på em blir det ett pass i gymmet.

Här nedan är lite siffror från dagen:

2h 30 min
86,4 km
33,8 kmh snitt
250 watt i snitt
297 norm watt
819 höjdmeter

Intervall 1
20 min
11,2 km
33,5 kmh i snitt
92 i snitt kadens
372 watt i snitt
372 norm watt

Intervall 2
20 min
14,7 km
44 kmh i snitt
93 i snitt kadens
374 watt i snitt
375 norm watt

Tyvärr blev det inga bilder idag, var för jobbigt och försöka få fram mobilen och ta ett kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar