Sidor

måndag 26 januari 2015

Kanon dag

Gårdagens vilodag var välbehövlig, spenderade lite över 1h nere i gymmet med diverse styrkeövningar och även en del stretchning. Valde och avstå och cykla något igår då jag behövde leta reda på ett öppet apotek. Har nämligen fått ett rejält skavsår, normalt sett så brukar jag inte ha problem med detta. Lyckades hitta antibakteriell kräm så det blev iallafall ordentligt rengjort.

Dagens träning blev ett kanon pass både pga vädret och att benen svarade ganska bra. Hade bestämt mig för att få till en del höjdmeter idag. Jag stack ut strax innan kl 09 så att jag skulle få ca 1h 30min innan jag skulle möta upp Mark och ett par killar till som skulle köra lite kortare idag. Eftersom jag bor nere vid havet så blir det en del höjdmeter direkt, drog direkt upp till öns högsta punkt så första timmen blev det 700 höjdmeter på 21 km cykling. Sedan var det bara vända om och åka samma väg tillbaka och plocka upp Mark vid hotellet. Sedan fortsatte dagen i samma anda, blev lite hårdare än jag tänkt mig då jag råkade ryckas med när grabbarna skulle köra lite tröskel intervaller. Men vad gör det när solen skiner och benen känns bra :) Allt som allt är jag grymt nöjd med dagens träning!

Här är dagens siffor:

5h 10min
150,5km
29,3 kmh avg
2456 höjdmeter
246 watt i snitt
274 norm watt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar