Sidor

torsdag 22 januari 2015

Det Blåser

Idag stod 5h i Z2-3 på programmet så jag visste att det skulle bli en rätt gnetig dag på cykeln. Vi började turen i 1h 20min kraftig motvind innan vi vände runt upp i bergen som finns här. Dagen till ära var vi faktiskt hela 5st som cyklade ihop en stund. Det är ganska många triathleter här nere där jag bor och dom som var med oss ute idag tillhör den absoluta värdstoppen. Vilket gör att det blir och gå rätt fort stundtals när vinden ligger rätt då dessa triathleter åker på tempocyklar.

Efter vi kommit över dessa berg så vände vi ner mot Costa Teguise där vi bor för att lämna av våra kompisar innan jag och Mark körde dom sista 2h själva. Måste säga att det sliter en hel del på benen härnere då det blåser kraftigt varje dag och större delen av passen sker i motvind eller kantvind (känns det som iallafall). Så det gäller och vara fokuserad hela tiden så att du inte överraskas av vinden. Såg senaste igår hur vinden fällde en cyklist, vinden tog bara tag i framhjulet och flyttade hjulet 2dm så han hamnade utanför vägkanten och vurpan kom som på beställning. Vi stannade till och kollade att var ok med honom, som tur var så hade han kraschat i sanden som var bredvid vägen.

Imorgon väntar en lite kortare tur med en del intervaller på tröskel. Hade tänkt mig och köra 2st på slätan och 2st uppför så blir intressant och se hur det går.

 Bjuder på en selfie, är grymt nöjd med nya hjälmen då den är väldigt bekväm, lätt och har bra ventelering.

Nu kommer siffrorna från dagens pass:

5h
27,3 kmh avg
217 watt avg
250 norm watt
2015 m climbing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar