Sidor

söndag 22 februari 2015

Magsjuka deluxe

Nu var det någon vecka sedan jag skrev sist, var ju tänkt att jag skulle köra ett 20 min FTP test dagen efter mitt 5 min test men istället blev det och spendera 3 dagar i sängen. Jag har aldrig haft magsjuka i vuxen ålder, visst jag har blivit lite halvdålig någon gång. Men inte så dålig som jag blev nu, på 6h gick jag ner runt 5 kg. När jag ställde mig på vågen visade den 65kg så lätt har jag nog inte varit på minst 10 år, men jävlar vad dåligt jag mådde. Tog 2 dygn innan jag kunde äta lagad mat igen så det tog rejält på krafterna.

Smög igång träningen igen på måndagen och har under veckan mest kört lugna pass varvat med och äta en massa mat. Bestämde mig imorse att det var dags och köra mitt 20 min max FTP test. Även om senaste veckan inte har varit optimal så behövde jag få fram lite siffror för att kunna lägga upp näst kommande veckors träning.

Jag började testet starkt och kände mig faktiskt ganska bra, men efter 10 min började jag känna att det inte riktigt fanns så mycket kräm i benen som jag trodde från början och värre var det med lungorna. Alla cyklister vet hur det känns i lungorna när man kört en prolog, den känslan hade jag sista 10 min på mitt test. Är ändå helt nöjd med testet då jag snittade 385 watt, får väl också skriva ut watt/kg. Då vågen visade 69,5kg så blir det 5,53 watt/kg så var ju inge supersiffror men är inte bättre än såhär just nu men finns tid och slipa på formen inför tävlingspremiären.

Kommer snart skriva på 24i.se var och när jag kommer göra tävingspremiär. Så håll lite utkik på bloggen. Ska göra lite tätare inlägg nu när jag mår bättre igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar