Sidor

tisdag 10 februari 2015

Hemma

Nu har jag varit hemma några dagar, har väl inte hänt något speciellt sedan jag skrev sist. Tog hel vila både lördag och söndag innan jag drog igång nästa fas i träningen igår.

I denna fas kommer jag fokusera mycket på intervaller, särskilt tröskel intervaller. Dessa intervaller kommer vara någonstans mellan 10-30min långa. Men kommer även köra lite kortare intervaller som inriktar sig mer på Vo2 dessa kommer ligga mellan 3-6 min. Så kommer bli intressant och se hur utvecklingen kommer bli då jag jobbat upp en mycket bra grund som jag kan luta mig mot. Detta har jag inte kunnat gjort på ca 2 år pga mina skador. Så rent generellt så känner jag mig mycket mer stabilare och starkare än jag gjort på många år.

Försöker också fixa ihop ett tävlingsprogram men det visar sig vara lite krångligt då jag har en del bollar i luften som väntar på att få landa innan jag kan bestämma mig hur säsongen ska se ut. Men första svenska tävlingarna kommer gå av stapeln 11:e och 12:e april och dessa kommer jag iallafall köra.

Ska även skriva ihop en sammanställning av mitt träningsläger som kommer publiceras på 24i.se så håll utkik efter det om ni är sugna på se lite siffror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar